Kwaliteitsbewaking
In deze brochure vindt u een groot aantal schepen van uitstekende kwaliteit. Wij zijn trots op onze vloot, want steeds hebben wij de beste schepen in de categorie waarin ze varen.
Daarvoor wordt ieder jaar opnieuw een bezoek gebracht aan de rederij, zodat wij op de hoogte blijven. Ook luisteren wij goed naar de commentaren van onze passagiers, want per slot zijn zij de beste ervaringsdeskundigen.
Dan horen wij hoe de kajuiten zijn, of de bemanning vriendelijk is en of het eten lekker was en er voldoende was. Maar ook of de excursies goed waren en het entertainment ook werkelijk vermakelijk was. Zo hebben wij controle over het product op één detail na: het weer.
Wist u dat door de goede keuze van schip en vaargebied het weer nauwelijks een spelbreker is? Er is aan boord altijd wat leuks te doen!
Ieder schip als een boegbeeld.
De verschillende schepen hebben wij in categorieën ingedeeld. U kunt deze vergelijken met de steraanduidingen bij hotels. In plaats van sterren gebruiken wij boegbeelden en een plusteken. De volgende categorieën zijn van toepassing op de schepen in deze brochure:
Comfort |
|
Prima standaardklasse schepen |
|
|
|
Premium |
|
Echt wel betere categorie van schepen, die op meer dan één vlak uitblinken |
|
|
|
Deluxe |
|
Het neusje van de zalm, deze schepen staan aan de top op alle gebied. |
Noot: Een '+' bij de beoordeling staat voor een schip dat binnen zijn categorie op een nog iets hoger niveau staat.
Taal aan boord:
Bij ieder schip wordt ook aangegeven welke taal er aan boord wordt gesproken met als symbool een vlaggetje. Per schip kunnen meerdere talen gesproken worden en dan staan er ook meerdere vlaggetjes bij. Natuurlijk worden aan de receptie van de schepen vaak meerdere talen gesproken, maar alleen de voertaal aan boord wordt door ons vermeld.
|
= Duits |
|
|
|
|
|
= Engels |
|
|
|
|
|
= Nederlands |
|
|
|
|
|
= Frans |
|
Aanlegplaatsen:
Niet altijd kunnen de schepen op sommige bestemmin- gen in het centrum aanmeren. De plek wordt meestal door de havenautoriteiten toegewezen. Het stromende water en motorgeluiden zorgen mogelijk voor enige overlast. Dit is onvermijdelijk op een schip.
Vaak moet u even wennen aan de nieuwe omgevings- geluiden. Als u daar rekening mee houdt dan bent u er ook het snelst aan gewend.
Kledijvoorschriften aan boord:
Op de schepen geldt voor de avondmaaltijden meestal een ‘dress-code’. Slippers, bad- of strandkleding zijn aan tafel vaak niet toegestaan.
Er wordt verwacht dat u in gepaste kleding aan het diner verschijnt. Het welkomstdiner en het Captain’s Dinner zijn extra feestelijk. Houdt u hier alstublieft rekening mee bij het pakken van uw koffer.
Op vrijwel alle schepen wordt een animatieprogramma en entertainment aangeboden. Hierbij moet u denken aan bijvoorbeeld een muzikaal avondprogramma. De hotelmanager aan boord kan om welke reden ook besluiten dat bepaalde onderdelen van zo’n programma niet plaatsvinden
Onderhoud van kajuiten:
In principe wordt uw kajuit dagelijks schoongemaakt. In uw kajuit vindt u verdere informatie over de wisseling van handdoeken en bedlinnen. Voor vragen of speciale wensen kunt u altijd terecht bij de receptie aan boord.
Speciale diëten en allergieën:
De dieetmogelijkheden aan boord verschillen per schip. Als u een dieet volgt, laat ons dat dan bij boeking weten en vermeld duidelijk welk dieet het betreft (dieetlijst). Het verzorgen van een dieet geldt voor de maaltijden aan boord, niet tijdens excursies aan wal. Eventuele meerkosten voor een dieet dienen ter plaatse te worden afgerekend en zijn derhalve niet inbegrepen. Hetzelfde geldt voor evenuele voedselallergieën.
Niet roken aub:
Aan boord van de schepen mag binnen niet gerookt worden. Alleen op het Zonnedek en (bij sommige schepen) op het terras of gangboord mag worden gerookt. In vele landen binnen de EU geldt dat het verboden is te roken in openbare ruimtes, in cafés en restaurants.
Scheepsbeschrijvingen:
Van alle schepen geven wij achter in deze brochure een korte beschrijving. Mocht u specifieke informatie wensen alvorens u boekt, dan zijn wij u graag behulpzaam. Ook voor mensen met een handicap zijn er vaak voorzieningen aan boord. Laat u goed informeren over de mogelijkheden alvorens te boeken en reis in dergelijk geval altijd in gezelschap van een verzorger of begeleider. Kunnen wij u helpen? Dat doen we graag, onze reisagenten en specialisten adviseren u met kennis van zaken.
Wij zien u allen graag aan boord van een van de schepen uit ´onze vloot`.
|